2015. október 25., vasárnap

Fokhagymás-sós kifli







Október 23.-án szinte semmi sincs nyitva.
A legjobb alkalom arra,hogy mi magunk süssük meg a reggeli pékárut,így legalább tudjuk mi van benne,arról nem is beszélve,hogy mennyire szeretem azt az illatot,ami ilyenkor bejárja az egész konyhát,az ízéről meg nem is beszélve.....




                                                         Hozzávalók 16 darab kiflihez:

600 g tönkölybúza liszt
1 kis evőkanál vaj
1 kis evőkanál zsír
1 tasak szárított élesztő vagy 1 db friss
200 ml zsíros tej
3 tk só
1 tk cukor
1 ek fokhagymás olaj(nekem mindig van itthon olívaolajjal elkevert,tört fokhagyma,amit csatos üvegben a hűtőben tárolok).



A tejből elveszünk fél decit,meglangyosítjuk,elkeverjük benne a  cukrot,és az élesztőt,felfuttatjuk.
A lisztet átszitáljuk,hozzáadjuk a sót,a zsiradékokat,a felfuttatott élesztőt és a maradék tejet.
Jól megdagasztjuk,(én erre  a konyhai robotgépemet használom),labdává gyúrjuk.
Meleg helyen 2 órát kelesztem.
A sütőt 210 fokra melegítem(légkeveréses),és az aljába teszek egy kis lábosba vizet.
Ezután kettévágom a tésztát,és mindkettőt jól kinyújtom kör alakúra.
Nyolcakba vágom őket és kiflit formázok belőlük.
Sütőpapíros tepsire teszem őket,lespriccelem vízzel  tetejüket,majd nagy szemű sóval meg is szórom a kifliket.
kb 18 percig sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése