2015. október 14., szerda

Levendula szörp házilag





Idén nyáron egy levendula farmon jártam a Kislányommal fotózni.
Összekötöttük a kellemeset a hasznossal és szedtük 2 nagy csokor levendulát.
Teljesen vegyszermentes gazdálkodás,így egyértelmű volt számomra,hogy levendula szörpöt fogok készíteni belőle.
Legalább 1 hónapig egy konyharuhán hagytam,hogy kiszáradjon.
Aztán leszedtem a virágokat.
2 liter vizet felforraltam a cukrokkal,miután felolvadt hozzáadtam a  levendulavirágokat,5 percig főztem,majd egy nagy üvegtálba öntöttem,és letakarva 2 napot hagytam ázni.
Ezután leszűrtem,felforraltam,a kifacsart,leszűrt citromlével ízesítettem.
Kifőzött üvegekbe töltöttem,takaróba csavartam,és 3 napig dunsztoltam.
Ezután mehettek is fel a kamra polcra.
Felbontás után hűtőben tároltam.





                                 Hozzávalók:

2 nagy csokor levendula
250 g nyírfacukor
2 ek folyékony stevia
200 ml finomítatlan nádcukor
4 db citrom leve(leszűrve)
2 l víz







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése