2015. december 31., csütörtök

Virslis kifli





A Kislányom óvodájában tartott Mihány-napi vásáron ettem virslis kiflit.
Valamelyik nap eszembe jutott,és azóta fájt rá a fogam.
Mivel szilveszterkor amúgy is szerettem volna sütni valami sósságot,megvártam ezt a napot.
Nézegettem a recepteket különböző oldalakon,de egyik sem fogott meg igazán.
Így megint csak a saját érzékeimre hagyatkoztam és magamtól kreáltam egy receptet,ami meglepően tökéletesre sikerült.
Pihe-puha kiflik,ropogós virslivel :)
Minden kedves olvasómnak nagyon boldog,szeretetben gazdag  újévet kívánok!
:)


                                                                     Hozzávalók:

500 gramm jó minőségű bécsi virsli
550 gramm finomliszt
200 ml langyos,zsíros tej
25 gramm friss élesztő
2-3 ek tejföl
1 ek vaj
1 ek libazsír
1 ek himalája só(plusz egy kevés a tetejére)
1 egész tojás,plusz egy löttynyi tej a kiflik lekenéséhez
2 tk cukor




A langyos tejben elkeverjük a cukrot,belemorzsoljuk az élesztőt,egy pici liszttel megszórjuk a tetejét,felfuttatjuk kb 5 perc alatt.
A lisztet átszitáljuk,elkeverjük benne a sót,mélyedést készítünk a közepébe,majd beleöntjük a felfuttatott élesztős tejet.
Elkezdjük dagasztani,majd hozzáadjuk a zsiradékokat,tejfölt majd szép sima tésztává dolgozzuk.
Én robotgéppel szoktam.
A tészta tetejét meghintjük egy kis liszttel,majd kb 50 percig hagyjuk kelni.
Miután megkelt a tészta finoman átgyúrjuk,kb 1-másfél centire kinyújtjuk és tetszés szerint vastagabb vagy vékonyabb csíkokra vágjuk.
A virslit kettévágjuk,majd körbetekerjük a tésztával.
Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk őket.
Az egész tojást elkeverünk egy kevéske tejjel,majd a kiflit tetejét és oldalát lekenegetjük vele,egy kevés sóval megszórjuk.
180 fokos előmelegített sütőben 25 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése